אולפן חי בחירות העורכים בנקאות וכספים

מדריך המכס והזמנת מוצרים בדואר

 

עד 75$ יש  פטור ממסים על סך הפריטים שהזמנתם מאותה החנות. הפטור אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.

שימו לב. אם שווי הפריט שהזמנתם הוא פחות מ75$, אולם בצירוף דמי המשלוח העלות גבוהה מ75$ -עדיין יהיה פטור מלא מתשלום מסים! בתנאי שקיים פירוט מלא לעלות הפריט ועלות דמי המשלוח בחשבונית הקנייה! – פירוט זה לרוב מתקבל אך ורק מחנויות כגון אמזון ואסוס וכד’ או במשלוח מהיר מחנות סינית. שימו לב כי מרבית החנויות הסיניות, אליאקספרס וכד’ – כוללים את דמי המשלוח הרגיל ללא הפרדה ברורה בחשבונית – הפטור לא יתקבל!

פצלו חבילות

“שתי חבילות או יותר שיישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות, ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ומסי היבוא יחושבו לפי ערכם הכולל של כל הטובין יחד”.

זכרו כי אין לדעת מתי בדיוק החבילות ישלחו ומתי ואם תבדק במכס לכן מומלץ לפצל חבילות לנמענים שונים או לרווח את זמני ההזמנה.

פצלו פריטים!

בהמשך לנ”ל – אם הפריט עולה יותר מ75$, הזמינו פריטים משלימים בנפרד!

לדוגמא, אם הזמנתם תחפושת או סמארטפון הזמינו בשתי הזמנות נפרדות. על קניה  מעל 75 $ עד 500$ – מע”מ (17%) ובחלק קטן מהקטגוריות – מס קנייה.

סמרטפונים, ביגוד, מטענים, צעצועים, כבל USB, סוללות, טאבלטים, מחשבים וחלקי מחשבים ועוד – מע”מ בלבד.

מערכת לרכב, מקרנים, מגבר ועוד – 34.6%

חלקי חילוף לרכב – תלוי בפריט – חלקם גם 46% ומעלה!

מעל 500$ ומעל 1000$ – מע”מ, מיסי קניה ומכס אם חלים.

אבל אם אפשר – עדיף הצהרת אמת  מטעם המוכר על התשלום. סביר יותר שהמכס יקבל את ההצרה הנכונה (וההגיונית) ויחייב אתכם במס המדוייק ואל תדרשו להתעכב עם ערעור על גובה המס באיסוף החבילה. המכס בודק אקראית (כפי שנדרש) ולעיתים תדרשו לתשלום מיסים כחוק.

אין דרך להתחמק מהמכס לעיתים תדרשו לתשלום ולעיתים לא. רק במשלוח מהיר (אקספרס) התשלום מכס הוא (כמעט) ודאי. בדואר רגיל אפשר לסכם זאת כ’מזל’. לכן מומלץ כאשר ניתן לא לשלוח במשלוחי אקספרס כדי לצמצם בירוקרטיה, עלויות ובדיקות מכס לא הכרחיות.

מה עושים כשהמכס דורש תשלום גבוה מידי?

לא אוספים את החבילה. ומערערים!

אם טעיתם לאסוף את החבילה ולשלם את הסכום השגוי – נסו לכתוב למכס בכתובות הרשומות מטה בבקשה להחזר, יחד עם הערעור על הסכום. המכס יכול לטעון לשווי כזה או אחר ואנחנו צריכים לבוא ולשכנע שאכן רכשנו במחיר מסויים. אז תצטרכו להכין:

 

צילום של הקבלה שקיבלתם מ Paypal, באליאקספרס – צילום מסך של אישור הרכישה מהאתר ולמחמירים במיוחד – פירוט אשראי. אשר מוכיחה את הסכום האמיתי ששילמתם.

שם פרטי ושם משפחה שלכם

מספר טלפון שלכם לבירורים

מספר מעקב של החבילה! זה נראה משהו כמו RS425542345NL כלומר מתחיל בשתי אותיות ונגמר בשתי אותיות ובאמצע רק מספרים.

שולחים דרך הפקיד בדואר/פקס, אך עדיף בהרבה – במייל!

לנוחויותכם גם נוסח לדוגמא לאימייל/פקס:

לכבוד מכס ישראל,

הנדון: בקשה לשחרור חבילה מס ______ (פה מכניסים את המס’ מעקב של החבילה שלכם)

אני הח”מ אבקש לשחרר את חבילה מס’ _____ (מס’ מעקב) שנמצאת ב_____ (קחו את הפרטים מטופס 105 שקיבלתם)

החבילה מכילה _____ (פירוט של מה שיש בחבילה) אשר עולה _____ (מחיר המוצר)

מצורפים למכתב:

* טופס 105 (הטופס שקיבלתם בהתחלה)

* קבלה על ערך המוצר (קבלה מהחנות / פייפל)

על החתום

שם: ________________

שם משפחה: _________

ת.ז: ________________

כתובת: _____________

טלפון: ______________

הדרך הקלה והמהירה ביותר לערער היא באמצעות האימיליים הבאים

מכס מרכז:

אליה טל  TalEl2@taxes.gov.il

חלא עמירא HalaAm@taxes.gov.il

מתי סרור MatiSr@taxes.gov.il

איריס סבן IrisSa2@taxes.gov.il

tale@customs.mof.gov.il

davids@customs.mof.gov.il

מכס ירושלים:  VladimirGo@taxes.gov.il

אזור חיפה, חדרה וצפונה:

מינה ידען – אחראית יח’ מכס חיפה – minaya@taxes.gov.il

dh-haifa-fax@customs.mof.gov.il

dh-haifa-faxms@taxes.gov.il

פקס: 048640332

אם אינכם בטוחים היכן נמצא הפריט, ניתן לנסות לפנות טלפונית בטלפון: 036303383 (שלומית). לא תמיד זמין אז נסו לעיתים קרובות.

מניסיוננו המענה בכתובות לעיל מהיר ויעיל (כ-24-48 שעות לערך). אם אין מענה, נסו לפנות בפקס או בטלפון למחלקת ייבוא אישי של בית המכס הקרוב למקום מגוריכם:

בית מכס           טלפון    פקס

חיפה     04-8354860

מענה טלפוני מ-13.00-15.00      04-8628469

048640332

נתב”ג    03-9751223

03-9751220     03-9721806

אשדוד   08-8510527     08-8510555

אילת     08-6326476     08-8669702

ירושליים            02-6545603

02-6545611     02-6545616

076-8094936

076-8094938

איך משלמים?

בתשלום של עד 300 ש”ח, לא חייבים להגיע אל סניף הדואר כדי לשלם, נרשמים ל- My Post – האזור האישי שלכם באתר דואר ישראל ומשלמים את המכס והמיסים שנקבעו (במקרים בהם סכום המיסים אינו עולה על 300 שח) בכרטיס אשראי.

אם אתם כבר בסניף או סכום המיסים גבוה מ300 ש”ח – יתאפשר התשלום אך ורק במזומן או בצ’ק.

עבור פריט הממתין במרכז מסירה* לא ניתן לשלם במעמד איסוף הפריט. במקרים אלה, יש לשלם דרך האתר באמצעות כרטיס אשראי או להיכנס לכל סניף דואר ולבצע תשלום במזומן או בצ’ק ורק אז ניתן יהיה לקבל את הפריט עם הצגת האישור על התשלום (עד לביצוע התשלום, ימתין הפריט במרכז המסירה שצויין בהודעה).

* מרכז מסירה: נקודה למסירת דואר בבית עסק פרטי.

דואר, מעקב וסוגי משלוח

איזה משלוח כדאי לבחור?

השתמשו בשירות דואר רשום רגיל עם מספר מעקב.

תמיד כדאי להשתמש בדואר עם מספר מעקב (Tracking number). אם המוצר שרכשתם עולה כמה עשרות דולרים אז החנות תיתן לכם משלוח כזה בחינם. אם המוצר זול מאוד אז בדרך כלל שולחים בדואר רגיל ללא מספר מעקב ואז כדאי מאוד להוסיף טיפה תשלום ולקבל אותו! זה בדרך כלל משהו כמו תוספת של 7 שקלים וזה פשוט שווה את זה! חבילות שנשלחות ללא מספר מעקב בינלאומי נגנבות ב30%-50% מהמקרים!! ואז צריך לבקש החזר מפייפאל וכמובן שתקבלו החזר מלא אבל סתם שרפתם חודש מהחיים שלכם לחכות לחבילה שלעולם לא תגיע.

מעקב חבילות (הזינו מספר מעקב כאן, נראה כמו משהו כזה: RR49872349NL)

שימו לב שכיום חבילות מסין לא תמיד נשלחות מסין! יש היום כל מיני שיתופי פעולה עם דואר באירופה ולכן הרבה חבילות בכלל מגיעות משוויץ, רומניה, שבדיה וכו’ אז במקום להסתבך, נכנסים לאתר הזה והוא כבר יודע איפה לחפש את החבילה שלכם לפי מספר המעקב.

שימו לב: מעקב אחרי משלוחים בדרך כלל אפשרי רק אחרי שלושה-ארבעה ימים מהמשלוח ולפעמים אף יותר! אנשים רבים מקבלים מספר מעקב, בודקים אותו ורואים שהוא כאילו לא קיים וזה מלחיץ קצת ועלולים לחשוב שמנסים “לסדר” אותכם. אבל אל דאגה.

אל תשתמשו במשלוחים מהירים!

אם תשתמשו בשירות משלוחים מהיר כגון DHL ודומיו, דעו שהמוצר שלכם יוצהר במכס בכל מקרה. כלומר, במשלוח רגיל המכס עושה בדיקה מדגמית ויכול להיות שחבילה שלכם תצא פטורה ממכס, אבל במשלוח מהיר יש הצהרה אקטיבית על המוצר ותשלמו גם מכס וגם דמי עמילות מכס לחברת המשלוחים (כלומר לא רק שתשלמו מיסי מכס אלא בנוסף גם תשלמו כ-300 ש”חח נוספים על: עמילות שזה בערך 250 ש”ח נכון להיום ואחסון שזה בערך 500 ש”ח.)

אין ברירה וזו הדרך היחידה לשלוח את המוצר, ועדיין משתלם לכם, גם בתוספת העלויות השונות, או מאתרי גירבסט, אמזון או USHOPS!

אז מתי כן ומתי לא?

כן – אם המוצר מתחת ל75$ (רף המס) ואינו מוצר טכנולוגי עם WIFI 5Ghz העשוי לדורש אישורים מיוחדים, כגון סטרימרים, רחפנים, מיני מחשבים, ראוטר וכד’. לא – מעל ל75$.

*EMS = עמלה קבועה של 35.10 ש”ח (והם מקפידים על האגורות) גם מתחת ל75$ (וייתכנו עמלות נוספות כמובן מעל 75$).

מוצרים גדולים ומעל 2 קילו יכולים להישלח לישראל במשלוח אקספרס בלבד.

במשלוח עם אמזון בתכנית AMAZON GLOBAL

במשלוח מאתר GEARBEST – תהנו (נכון לזמן זה) מהסכם שילוח מיוחד!

עמלות מופחת עם חברת ARMAEX-GCX (מופיע כMIDDLE EAST EXPRESS)!

במשלוח מהיר ARAMEX תדרשו למיסים ולעמלת שחרור בסך כ75-90 ש”ח בלבד.

או עם חברת (EXELOT (ISRAEL EXPRESS.

פירוט מורחב – הזמנה מאתר GEARBEST עם ARAMEX/EXELOT

במשך זמן רב לא היה ניתן לרכוש מוצרים כבדים מ-2 קילו מפאת משקלם וגודל האריזה שמנעו משלוח בדואר רגיל (תקנות הדואר בישראל) אלא רק עם עם חברות משלוח אקספרס כגון DHL, FEDEX, EMS וכד’ ואלו כידוע, עשויים לדרוש לא פעם עוד מאות שקלים בעמלות נוספות שונות ומשונות וזאת מעל לעלות המשלוח עצמו (שאינה מבוטלת) ועלות המיסים, עמילות ועוד.

אז איך בוחרים במשלוח המוזל באתר גירבסט?

נבחר את המוצר באתר גירבסט ונוסיף לעגלה. שימו לב לבחור במחסנים מסין (CHINA, HK1/2) ולא מחסנים באירופה/ארה”ב.

בקופה נבחר במשלוח מסוג ISRAEL EXPRESS, שהוא למעשה משלוח עם חברת EXELOT – אקסלוט הישראלית. היתרון של משלוח זה הוא בכך שאין (נכון להיום) עמלות שחרור נוספות מלבד תשלום מיסים (מע”מ), וכן עלות המשלוח עצמו היא לרוב חינם או הנמוכה ביותר.

במידה ואפשרות זו לא זמינה לנו – נבחר ב PRIORITY LINE או MIDDLE EAST EXPRESS. שני המינוחים זהים מבחינתנו ומשמעותם חברת ARAMEX- ארמקס, ונציגתה בישראל – חברת GCX. במשלוח זה, מעבר לעלות המשלוח ותשלום מיסים – נידרש גם לעמלת שחרור בסך כ75-100 ש”ח לרוב.

חשוב מאוד!

הקפידו לרשום מספר טלפון תקין וזמין בפרטי הכתובת (באנגלית בלבד).

איך מקבלים?

את המוצר יארזו יפה יפה וישלחו אליכם (לרוב תוך מספר ימים) באמצעות חברת המשלוחים שבחרת.

אם בחרתם בISRAEL EXPRESS –

כעבור כשבוע החבילה תגיע לארץ ותקבלו SMS לנייד (אותו הזנתם בכתובת בגירבסט) לתשלום המכס (לרוב רק מע”מ=17%). ההודעה תפנה אתכם לאתר אקסלוט שם תידרשו למלא פרטים – שם, ת.ז. ותשלום המס (מאובטח). לאחר התשלום המשלוח יעבור לידי חברת שליחים – לרוב חברת באזזר או אינטלקט הפצה ויגיע למפתן ביתכם בתוך מספר ימים.

מעקב אחר המשלוח נעשה בעמוד זה באתר אקסלוט

לבירורים, בקשת קבלה וכד’:

טל:  03-7264442

מייל:  cs@exelot.com

לאחר השחרור מהמכס:

– חברת שליחים אינטלקט – 03-7988839

– חברת שליחים באזזר.

במידה ובחרתם ב-ARAMEX. באימייל עדכון שתקבלו למייל איתו נרשמתם לאתר GEARBEST או בחשבונכם באתר תקבלו עדכון על סטטוס המשלוח ומספר המעקב. איתו תוכלו להתעדכן באתר חברת ARAMEX.

עם הגעת החבילה לארץ, החבילה תעבור לידי חברת GCX, שהיא הקבלנית של חברת ARAMEX בישראל.נציג GCX יתקשר אליכם עם הגעת החבילה לתשלום המיסים ושחרור הפריט. התשלום נעשה באשראי.לאחר התשלום החבילה תגיע תוך מספר ימים לפתח ביתכם עם שליח של GCX או דואר ישראל.

לא לדאוג, הם מתקשרים לפני לתאם הגעה. פספסתם את השליח? הוא ישאיר את החבילה בסניף הדואר המקומי.

לרוב החבר החדש במשפחה יגיע אליכם תוך כשבוע עד שלושה שבועות בממוצע, אך כדאי לבדוק מידי פעם היכן החבילה עם מספר המעקב.

במידה והחבילה כבר בארץ, תוכלו להתעדכן על הסטטוס באתר GCX או דואר ישראל.  במידה ואתם רואים כי יש עיכוב/טעות כלשהי – צרו קשר עם GCX לבירור ועדכון.

הזמנתי, איפה החבילה שלי ומתי היא מגיעה?

מעקב דואר

מספר מעקב תמיד מתחיל בשתי אותיות ונגמר בשתי אותיות (משהו בסגנון RS383927407NL) כאשר נשלחה החבילה שלכם הייתם אמורים לקבל כזה מספר.

 

הדואר הבינלאומי מסין נשלח לישראל דרך כל מיני ארצות (סינגפור, שבדיה, הולנד, הונגריה…) בעזרת חברת הדואר של אותה מדינה שמשמשת כתחנת מעבר של החבילה שלכם. בעיקרון כדי לעקוב אחרי חבילה, צריך להכנס לאתר רשות הדואר של המדינה שנותנת את השירות ולחפש שם מעקב משלוחים, אבל יותר קל לעקוב אחרי החבילה באתר 17TRACK אשר יתן לכם פרטי מעקב על החבילה גם לפני הגעתה לישראל . פשוט הזינו את מספר המעקב.

האינפורמציה של המעקב היא כמו “קוד סתרים” שלא ברור בדיוק איך לפענח אותו, כי כל רשות דואר משתמש בניסוחים מוזרים משלה. עם זאת ברוב המקרים, מהלך של חבילה הוא כזה (סך הכל בדרך כלל לוקח 3 שבועות עד 5 שבועות לקבל מוצר לידיים):

אתה מקבלים מספר מעקב – מזינים אותו לאתר מעקב חבילות ולא עולה כלום – זה בסדר גמור, לוקח כמה ימים אפילו שבוע לראות פרטים באתר.

אחרי כמה ימים אתם רואים שרשום “pre-advised” זה אומר שהחבילה שלכם יצאה מסין לכיוון המדינה שנותנת את שירות המשלוח.

לאחר כשבוע-שבועיים הסטטוס ישתנה ל”package shipped” או “item sent” או משהו בסגנון, זה אומר שהחבילה יצאה מהארץ המתווכת לכיוון ישראל.

לאחר כשבוע נוסף, החבילה הגיעה לישראל! (כי היא נשלחת במטוס ולא על גבי חמור משא) אבל לא תראו שום אינדיקציה לכך באתרי מעקב…

הסיבה היא שעד שהמכס לא פותח את שק הדואר הענק שירד מהמטוס, מוציא את החבילה, עושה לה איזה מיון ראשוני שכולל סריקת הברקוד שעל החבילה ומעביר דיווח באופן אקטיבי לרשויות הדואר אז החבילה נחשבת כאילו “לא הגיעה לישראל” פשוט כי לא אישרו את הגעתה.

לעיתים יתעדכן הסטטוס באתרי המעקב לכך שהחבילה הגיעה לישראל (זה אומר שהיא בטיפול במכס) ולעיתים לא יתעדכן הסטטוס! עדיין זה לא אומר שהמטוס שהביא אותה עדיין חג מעל ישראל במשך שבועיים, תאמינו לנו שאין לו מספיק דלק בשביל זה, הוא כבר נחת מזמן.

בשלב זה – מומלץ לפנות למכס! פרטים לעיל.

*מומלץ ביותר:

2 אפליקציות מעולות למעקב דואר, עדכונים והתראות –

AfterShip Package Tracker – מאפשרת מעקב ועדכונים אחר החבילה, בדיוק כמו TRACK17, רק באופן אוטומטי. מעולה למעקב עד שמגיע לארץ.

Israel post – tracking mail – אפליקציה מצויינת ושימושית מאוד. מידי פעם מצילה אותי כשהדואר לא שולח פתק שהחבילה הגיעה בכלל וגם חוסכת כמה ימים על הדרך. פשוט שמים את מספר המעקב, ותקבלו התראה כאשר החבילה בארץ, הועברה לסניף הראשי, ומוכנה לאיסוף בסניף שלכם. פשוט גאוני. הפקידים בדואר כל הזמן מופתעים איך אני יותר מעודכן מהם 🙂

נעלמה לי החבילה, הדואר שלח לסניף אחר…

בכל מקרה שבו לא מצאתם תשובה הולמת מסניף הדואר/מכס  – פנו לדואר לבירור. תוכלו לפנות ישירות ללשכת המנכ”ל באימייל –

danielg@postil.com (מר דני גולדשטיין) עם מספר המעקב ותקציר של הבעיה ותקבלו (לרוב) מענה מהיר.

החבילה אבדה? ניזוקה?

בשביל זה יש פייפאל/אליפיי! מהרו לפתוח קייס ולדרוש החזר.

תגיות

הרשת להגנת הצרכן

1 Comment

לחץ כאן להכנסת תגובה

  • אך יודעים שקיבלו את המייל על הערעור ? תוך כמה זמן מקבלים תשובות לא רוצה להגיע למצב שיחזירו את החבילה עד שיגיבו לי

נגישות