בדיקות השוואתיות ותחקירים כללי קניות ומבצעים

האם הגיעה הסוף לסימון מחירים ידני?

הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, כמעט בכול תחום בחיינו. האייפון כבר נמצא בדור 8 פלוס, רכב חלל כבר הגיע למאדים, ואוטוטו, רכב אטונומי יעצור בסמוך לביתנו ויסיע אותנו לכל יעד בו נחפוץ.

אך יש נושא, שדומה ולא השתנה כבר שבעים שנה, ואני מתכוון לרישום המחיר על גבי המוצרים ברשתות השיווק. בכל פעם שאנו נכנסים לאחת מרשתות השיווק, אנו רואים עשרות עובדים, עם מכשיר המכונה “אקדח מחירים”, והם עסוקים בהטבעת המחיר על גבי המוצר, דא עקא, כאשר מדובר בפעולה הנעשית ידנית, על עשרות אלפי מותגים ומליוני פריטים, אין ספק שקטגוריות רבות יוזנחו מדי פעם, ולא יהיה עליהם מחיר. ובוודאי נכונים הדברים, למוצרים רבים הנמצאים במחלקת הקפואים, אשר על מוצרים אלה, מחמת הרטיבות קשה מאוד, אובייקטיבית לרשום מחיר, דבר המותיר מאות פריטים ללא מחיר על גביהם.

במקרים אלה, נאלצים ברשתות השיווק לרשום מחיר על דפנות המקררים, אולם העובדה שמדובר בנייר קטן, עליו מודפס מחיר, גורם לטשטוש הכיתוב במהירות, לתזוזה של המדבקות, כך שהן לא נמצאות מול המוצר אותו הם אמורים לסמן, וכך למעשה, יום יום נמצאים עשרות רבות של מוצרים, מבלי שהצרכן יכול לדעת את מחירם, ואז קורה אחת משניים, או שהצרכן מוותר על המוצר, כי אין לו מחיר, או שהצרכן נאלץ מספר פעמים רב, ללכת אל אחד מהקופאים ולברר את מחיר המוצר.

פעמים רבות, ההכרח לרשום את המחיר על המוצר, גורם לרשתות, לוותר על מבצעי הוזלות מהירים שהם רוצים לעשות בסוף יום, כי זה כרוח בשינוי המחיר על המוצר.

באירופה אגב, גם במדינות, שנמצאות טכנולוגית עדיין  ארחק, כמו בלגריה סימון המחיר הוא סימון אלקטרוני גדול וברור על המדף.

כשמדברים על סימון אלקטרוני, מדברים על סימון הגדול בהרבה מהסימון הידני כיום. על הסימון האלקטרוני ניתן לכתוב גם את המחיר ליחידת משקל או נפח, לפרסם בצורה ברורה אם המחיר מותנה ברכישה כל שהי וכו’

השבוע התפרסם סקר צרכנים, שערך מכון המחקר “מאגר מוחות” בהנהלת פרופסור יצחק כץ, המגלה, שיכול להיות, שאנו עומדים בפני שינוי גם בנושא זה.

תגיות
נגישות