שוק הביטוח מורכב עבור הצרכן הישראלי משני מבטחי “ביטוח ישיר” ועוד כחמש חברות ביטוח רגילות. מדי שנה משלם הציבור כשישה מיליארד שקל בפרמיות ועל האוצר הזה נערך קרב פרסומי אדיר סביב נחיצות סוכן הביטוח המגולם בדמותו המגוחכת של “שוקה”.
הקרב שהחל בערוצי הטלוויזיה המשיך אל בתי המשפט וחזר אל הטלוויזיה. חברות הביטוח טוענות כי הסוכן יעזור ללקוח בעת צרה יותר מאשר פניה ישירה אל החברה אבל הרעש התקשורתי קצת השכיח שצריך גם לבדוק את העובדות- האם סוכן הביטוח גורם לכך שבסופו של דבר הצרכן ישלם פרמיה יקרה יותר?
בשביל זה אנחנו כאן.
כיצד ערכנו את הסקר?
הסקר נערך בין 26.11 ל30.11
לחברות הביטוח, הוצגה בקשה לביטוח, של רכב מדגם סוזוקי ויטרה מדגם 2016 עם אותו נהג, בעל תנאים זהים ופרטים זהים לחלוטין.
הפוליסות התקבלו, הן ע”י אתר הרכב, והן ע”י שיחה עם נציגי החברות.
כל נתוני החברות הוקלטו, והן מגובות בנתונים רשמיים של החברות.
תוצאות:
לכאורה ניתן לעשות סקר אינטרנטי קצר אבל מסתבר שעדיף להשקיע עוד כמה דקות בשיחות טלפון עם החברות. בחלק מהשיחות הישירות קיבלנו הצעות זולות יותר ממה שמפורסם באתר של אותה חברה. מסתבר שיש להן מה להציע כשהן מבינות שאתה מתכוון לעבור לחברות אחרות.
החברה שהציע את המחיר המשתלם ביותר, היא חברת A.I.G שהצעתה עמדה על 3187 ₪, בהצעה דרך אתר האינטרנט של החברה. אבל גם לחברה זו מסתבר יש שני מחירים. כשפנינו אליהם דרך הטלפון, עמדה ההצעה של חב’ A.I.G על 3330 ₪.
חברת הביטוח הישיר תשעה מליון, הגישה באתר 2 הצעות: האחת על סכום כולל לביטוח מקיף וחובה של 6944 ₪ ( יותר מכפול מהצעה הזולה ביותר). לאחר שהוספנו את פרטי הנהג והעובדה שלא היו לו תביעות בשלוש השנים האחרונות ירד התשלום ל 5294 ₪ עדיין יקר מאד ביחס להצעה הזולה אולם כשעזבנו את האתר קיבלנו מהר מאד טלפון מנציג החברה שבקול אנושי חם התעניין מדוע לא השלמנו עם הצעה היקרה באינטרנט והציע לנו פתאום מחיר זול יותר וכך קיבלנו הצעה שלישית של אותה חברה לאותו לקוח ורכב. הפעם הודיע לנו איש השיווק של תשעה מיליון כי נוכל לבטח את הרכב ב 3793 ₪.
גם חברת הביטוח “ביטוח ישיר”: הגישה הצעה יקרה באינטרנט על סך של 5294 שקלים.
בטלפון קיבלנו הצעות זולות יותר. החברה השניה בטיב המחיר היא חברת הפניקס שהצעתה עמדה על 3402 ₪
חברת הראל במקום השלישי עם הצעה בגובה של 3719 ₪.
מסקנות:
מומלץ להשוות מחירים באינטרנט ובטלפון בכמה חברות ביטוח ולא להסתפק בהשוואת ביטוח דרך וובי או חברות אחרות.
שיחה עם נציג בשר ודם ופריסת ההצעות שקיבלתם מאחרים יכולה להוזיל את מחיר הפרמיה. הנציג הטלפוני יכול להוזיל את הצעתו.
כדאי להציג לאותו איש מכירות את המחיר שקיבלתם בהצעה מסודרת עם כל הפרטים שלכם באתר אינטרנט של המתחרים.
חברות הביטוח הישיר, שמשקיעות סכומים לא מבוטלים, בהנעת הציבור, לכיוון ביטוח ישיר ללא עמלת סוכן, לא באו לידי ביטוי בהצעות שהעבירו, ולא נראה שאכן, הם מעבירים לטובת הצרכן את עמלת הסוכן.
להלן טבלת מחירי החברות
שם החברה | חובה | מקיף | סה”כ | השתתפות | הערות | |||||
הראל | 962 | 2757 | 3719 | 995 | אם מעלים השתתפות ל1990 המקיף יורד ל2424 | |||||
9000000 הצעה ראשונה | 1617 | 3548 | 5294 | 987 | ||||||
9000000
הצעה שניה |
1617 | 5327 | 6944 | 987 | ||||||
9000000
הצעה שלישית |
1013 | 2780 | 3793 | 987 | מוסכי הסדר. | |||||
ביטוח ישיר | 1010 | 4284 | 5294 | 1100 | ||||||
AIG | 984 | 2203 | 3187 | 1150 | ||||||
AIG
הצעה ע”י נציג |
|
2345 | 3330 | 1150 | ביטוח מורחב, כולל נזק פנסים רק 250 ₪ השתתפות. נזק פגושים תשלום רק 350 | |||||
הפניקס | 942 | 2360 | 3302 | 954 | כולל הכל, גרירה, החלפת צמיג, מלוי דלק, רכב חלופי, שמשות, גומיות מגבים | |||||
הפינקס | 942 | 2460 | 3402 | אין | בתוספת 100 ₪ אין השתתפות עצמית | |||||
שרביט | 917 | 2895 | 3812 | 1460 מוסכי הסדר.
צד ג 1250 |
גניבה, טוטלאוס, גרירה. שמשות, פנסים מראות, רכב חלופי |
הוסף תגובה