חדשות כללי

כ- 50% מהצרכנים מעדיף סימון מוצרים אלקטרוני

מחקר הרשת להגנת הצרכן

מכון המחקר מאגר מוחות ערך עבורנו סקר בנושא שימוש באינטרנט לתשלומים ורכישת מוצרים ברשת. מסתבר שכמעט תשעים אחוז מהישראלים קונים באינטרנט נכון לדצמבר 2018 .

הצריכה באינטרנט יורדת ככל שהגיל עולה. בגילאי 60 פלוס יורדת הצריכה לשמונים אחוז (עדיין גבוה מול הממוצע העולמי).  מרבית האנשים שקונים באינטרנט -91 אחוזים הם צעירים מתחת לגיל 39 נשואים ובלי ילדים.

אנשים נשואים נוהגים להשתמש יותר מכולם גם באתרי השוואת מחירים לעומת אלמנים או חד הוריים שכמחציתם לא משתמשים באתרי השוואת מחירים. על פי הסקר אין הבדל של ממש בין נשים לגברים בשימוש באינטרנט לקניות. גברים ונשים אוהבים לשלם ברשת באותה המידה.

הישראלים, מסתבר, גם מתרגלים מהר לטכנולוגיות חדשות. מרבית הנשאלים- 43 אחוזים העדיפו סימון אלקטרוני בחנויות על פני מדבקה על המוצר – 29 אחוזים. לשליש מהנשאלים לא הייתה ממש תשובה בנושא. המבוגרים מעדיפים יותר מהצעירים שיהיה לוח אלקטרוני עם סימון  של מחירי המוצר על פני מדבקות נייר על המוצר עצמו.

אם יתקבלו ממצאי הסקר אצל המחוקקים אחרי הבחירות יתכן שגם ישראל כמו מדינות רבות באירופה תעבור לסימון אלקטרוני בלבד (אפילו בבולגריה נהוג סימון אלקטרוני). סימון כזה יחסוך בשעות עבודה ובזבוז משאבים על מדבקות הנייר שמוצמדות למוצרים ולעיתים נמחקות או נעלמות ויוצרות בלבול. סימון אלקטרוני הוא גם גדול יותר וקל למבוגרים להבחין בו. מבחינת בעלי החנויות סימון שכזה יאפשר גמישות ומבצעים של הרגע האחרון דרך שינוי מחיר פשוט ואלקטורני ברגע מסוים בהתאם לתנאי השוק. דבר שכמעט בלתי אפשרי לעשות היום.

 

 

הרשת להגנת הצרכן

הוסף תגובה

לחץ כאן להכנסת תגובה

נגישות