בריאות ומזון מן החי חדשות

שסק כל תרופות המנע בפרי קטן

בימים אלה החלה עונת השסק והפרי המתוק הגיע לשווקים – זו חגיגה לכל חובב פירות מושבע. השסק, שמקורו בסין, מכיל מינרלים חשובים כמו אשלגן, מנגן, מגנזיום, נחושת, ויטמין A וחומצה פולית, אשר מסייעים בין היתר לבריאות הלב, לחץ הדם, העור והעצמות, ונלחמים ברדיקלים החופשיים שמזיקים לגופנו. השסק אף עשיר בוויטמין C  שמגביר את יכולתו של הגוף לספוג ברזל, ובסיבים תזונתיים שיעזרו לכם לרדת במשקל ויפחיתו את הסיכון שלכם לחלות בסרטן. תוכלו לאכול אותו טרי, או לשלבו בסלטים ותבשילים, כי הפרי הזה הוא בעל יתרונות בריאותיים מדהימים.

מסייע במניעת סרטן

כמות גבוה של ויטמין E תרכובות הפלבנואידים הנמצאת בשסק הופכים אותו לפרי חיוני למלחמה ברדיקלים החופשיים שפוגעים בתאים הבריאים שבגופנו וגורמים להזדקנות מוקדמת, כמו גם להעלאת הסיכון לסרטן פה וריאות. הסיבים התזונתיים המצויים בשסק שנקראים פקטין, מסננים את הרעלים מן המעי ושומרים על הרירית שלו ובכך מסייעים בהפחתת הסיכון בהתפתחות והתפשטות של גידולים ממאירים במעי ובשד

מאזן לחץ דם וקצב לב

אחד החומרים המזינים שמצויים בשסק בשפע הוא האשלגן – מינרל עם תפקיד חשוב בהפחתת הלחץ על העורקים והסדרת הקצב במערכת הלב וכלי הדם. האשלגן משמש לאיזון רמות הנתרן והנוזלים בגוף, מוריד את רמת לחץ הדם ותוך כדי כך גם שומר עלינו מהתקפי לב ואף מסיכון לשבץ שהולך וגובר עם השנים ועם השפעות חיצוניות ופנימיות לגוף

מפחית כולסטרול 

פקטין הוא רב סוכר המצוי בדפנות תאי פירות, ובמקרה שלנו – גם בשסק, שמתפרק בפרי עם הבשלתו והופך אותו לרך יותר. הפקטין גורם לפינוי של כולסטרול מדפנות כלי הדם, ומאפשר לדם לזרום בחופשיות בגוף דבר העוזר למנוע טרשת עורקים. לאנשים הסובלים מרמות גבוהות של שומנים בדם. מומלץ לשלב את הפרי במזון היומיומי – כל עוד הוא בעונה – ולהרוויח מההשפעה המניעתית שלו על נזקי הכולסטרול

נוגד דלקות, משכך כאבים ומרגיע

אם תרכשו שסק שעליו עדיין מחוברים לו, אל תמהרו לתלוש ולזרוק אותם, מפני שהם יכולים לעזור לכם בריפוי של מגוון בעיות בריאותיות. על מנת להפיק את המיטב מעלים אלו, נהוג להשרות אותם במים רותחים כדי לייצר חליטת תה – מנהג נפוץ ברפואה היפנית העממית. עלי השסק הנפלאים יעזרו לכם להרגעת ושיכוך כאבים באופן טבעי ולריפוי דלקות שונות כמו דלקות גרון, צינון, וייבוש ליחה ושיעול טורדניים שתוקפים את כולנו לעיתים

 מונע סוכרת, מונע רעב ותורם לירידה במשקל

למרות טעמו המתוק, בשסק יש מעט מאוד קלוריות, ומלבד העובדה המשמחת הזאת, תכולת הסיבים התזונתיים בו מדכאת את התיאבון והדחף לאכילה עודפת, מעלה את קצב חילוף החומרים ומסייעת לתפקוד מערכת העיכול – מה שמוביל בסופו של יום ליציאות סדירות, שליטה על התקפי רעב וירידה במשקל. יתרון נפלא נוסף של השסק הוא בשחרור כימיקלים טבעיים בגוף באמצעות רב סוכרים, אשר מעלים את ייצור האינסולין ותומכים בפעולת הלבלב בגוף, ובכך מפחיתים את רמות הסוכר בדם ומסייעים במניעת סכרת.

מונע אנמיה

המינרלים המצויים בפרי השסק, כמו מנגן, נחושת וברזל, הם מרכיב חשוב וחיוני לייצור הדם בגוף ובמיוחד להיווצרותם של כדוריות הדם האדומות, אשר מחסור שלהן גורם לאנמיה.

גם אם אינכם סובלים מאנמיה, כמות נמוכה של כדוריות דם אדומות משפיעה באופן ישיר על הגוף, גורמת לעייפות ומפריעה ליכולת הריכוז וצלילות המחשבה. בעזרת השסק ניתן להגדיל את כמות כדוריות הדם האדומות שהגוף מייצר, מה שמשפיע באופן ישיר על העברת החמצן בגוף מהריאות לרקמות ולתאים, ולכן הן מרכיב בעל חשיבות עצומה לפעילות התקנית של הגוף

משפר את הזיכרון והיכולת השכלית

האשלגן המצוי בפרי השסק מגביר את זרימת הדם לנימים במוחנו, ולכן גם משפר את היכולת הקוגניטיבית שלנו – אותה יכולת שמאפשרת לנו לחשוב, לדמיין ולהסיק מסקנות. שימור היכולת השכלית היא גם זו המונעת מאתנו ירידה בזיכרון

נגישות