בדיקות השוואתיות ותחקירים קניות ומבצעים

סקר סימון מוצרים במכולות שכונתיות

כמחצית מן המוצרים בחנויות המכולות השכונתיות ללא סימון מחיר

כמחצית מהמוצרים במכולות השכונתיות, הם ללא סימון מחיר, כך עלה מסקר מקיף, שנערך ע”י אתר הצרכנות “הרשת להגנת הצרכן”.

הסקר הקיף שלושים מכולות שכונתיות במגזר הכללי, בשכונות דתיות ובמגזר הערבי.

מנתוני הסקר עולה, כי במקררים בהם יש מוצרי קפואים ובצקים אין כמעט לחלוטין סימון מחיר ומצב דומה יש גם במקררים עם מוצרי החלב. על המקררים יש שילוט כלל וחלקי, המצביע על מחירם של מספר מוצרים, בעוד מרבית המוצרים במקררים, לא ניתן לאתר את מחירם

במוצרים הנמצאים על המדפים, חלק גדול ללא סימון כלל ובחלק אחר יש סימון באמצעות שילוט ולא על המוצר.

מסקר שערך מכון “מאגר מוחות” בהנהלת פרופסור כץ שבחן את העדפת הצרכנים, בין סימון על המוצר לשילוט אלקטרוני ברור וגדול על המדפים, סברו כמחצית מהנשאלים, כי עדיף סימון אלקטרוני ברור וגדול, על סימון המוצר.

מניתוח תוצאות סקר המכולות, נראה שעדיף לחייב את כל המשווקים בסימון אלקטרוני, דבר שיגרום לכולם, להציב סימון גדול וברור, מבלי יכולת להתחמק מסימון המוצרים

נגישות