בדיקות השוואתיות ותחקירים הידיעה החמה

לא רק המחיר קובע - חצי חינם הרשת שנותנת את חוויית הקניה הטובה ביותר

שבועיים וחצי טרם חג הפסח, ואנו, כולנו בישורת האחרונה.

הספקים עמלים לעמוד בכול ההזמנות של רשתות השיווק, והרשתות, מנסות בכול מחיר לגרום לנו לרכוש סלים גדולים, כמה שיותר, במבצעים, ובמוצרים יחודיים לחג הפסח.

בדרך כלל, נשואות מרבית עיני הצרכנים וכלי התקשורת לשורת המחיר הסופי של המוצר או סל המוצרים. נכון שהמחיר חשוב, אפילו חשוב מאוד, אך חוויית הקניה, והתנאים הנלווים שמספקות לנו רשתות השיווק, הוא חשוב במידה רבה.

כדי לקבוע, נקודת השוואה לחוויית הקניה, בחרנו את רשת “חצי חינם”. הרשת שלדעתנו, נותנת את חוויית הקניה הטובה ביותר מכל רשתות השיווק הקיימות.

נתחיל בחניה, בכל סניפי הרשת יש חניה פתוחה ומקורה למאות כלי רכב. החניה מסודרת ואסטטית ברמה הגבוה ביותר. בכול סניף יש מעלית ודרגנוע. הסניפים גדולים ומרווחים, נקיים ומעוצבים. בכול הדוכנים, מעדניה, קצביה, מאפיה וכו’ יש מספר עובדים מספק העומד לרשות הצרכנים.

מגוון המוצרים בסניפי חצי חינם הוא הגדול ביותר שפגשנו, וכמובן מספר הקטגוריות הגדול ביותר, כמו דוכן ענק של חמוצים, מאפיה גדולה, אוכל מוכן מגוון ביותר, קצביה ענקית וכמובן דגים, מעדניה לגבינות ומעדניה לסלטים ונקניק, הכל נקי יפה ואסטטי.

נעבור לסיום הקניה הקופות. בדרך כלל, מצאנו כעשרים קופות פעילות, ובנוסף שלוש, ארבע קופות מהירות. בדרך כלל בכול קופה יש גם אורזים המסייעים לתנועה מהירה וחלקה בקופות.

הבעיה העיקרית בחצי חינם, הוא הצורך להמתין פעם נוספת בקופת חנות הירקות, העומדת בפני עצמה. אך מנגד חצי חינם מחזיק בחנות הירקות את המגוון הרחב והיפה ביותר שניתן להשיג בין רשתות השיווק

בהקשר למחיר, קשה לומר שהיא הרשת הזולה ביותר, אבל כמו שאמרנו, לא רק המחיר קובע.

מנגד כאשר מדרגים את רשת חצי חינם בציון 9.5. הרי שהרשת, המזלזלת ביותר בצרכן, ואף עלולה להוות סיכון בטחותי, היא רשת המרכולים “ברכל “, שסניפיה ממוקמים בדרך כלל בערים וישובים חרדיים.

מדובר ברשת שבדרך כלל אין בה כמעט מקומות חניה.

הסניפים בחלקם הגדול נמצא במבנים ישנים, לא מתחוזקים, עם קירות מפח, תקרות גלויות ודוחות. מדפי המוצרים ישנים, המעבר בחנות צפוף ותנועה עם עגלות קניה כמעט בלתי אפשרי. בסניפים שבדקנו, יציאות החרות היו נעולות וחסומות בארגזים ומצרכים, לא היו מערכות כיבוי אש אוטמטיות.

בקיצור בהשוואה לסניפי חצי חינם, הציון הוא, 3. “לא ראוי לשמוש צרכנים”.

בין לבין יש את סניפי רשת יוחננוף, שלדעתנו, הם מדורגים במקום השני, סניפי אושר עד, במקום השלישי, ואחריהם, סניפי רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי, שופרסל וכו’

 

אז נכון, חיסכון כספי בהחלט חשוב, אך חובה, שאנו כצרכנים, נדרוש מהרשתות, להקפיד על חניה נוחה, מגוון, כמות עובדים מספקת אסטטיקה, ובקיצור חוויית קניה.  היחידים שיכולים להשפעה ולשנות, זה אנחנו הצרכנים

וכך נראים סניפי “ברכל”

נגישות