הידיעה החמה קניות ומבצעים

מתלוננים וקונים - ניתן לחסוך עשרות אחוזים בסל המזון, צריך רק להפעיל עיניים ואוזניים

מאז מחאת הקוטג’ ב 2011  דרך מחאת המילקי ב2014, אנו ממשיכים לשמוע את תלונות הצרכנים, מעל כל במה ומכל מיקרופון, למרות שבפועל, צרכנות נבונה וחכמה, יכולה להוזיל בעשרות אחוזים את סל המזון שלנו.

כך לדוגמא, שוק הגבינה הצהובה מגלגל בשנה במליארד ומאה מליון ₪, עד שנת 2016, שלטה תנובה כמעט באופן בלעדי בשוק זה. בשלוש השנים האחרונות, נכנסו לשוק הגבינה הצהובה, שני שחקנים גדולים וטובים, כדוגמת, רמי לוי ושופרסל.

שתי רשתות השיווק, משווקות מגוון של גבינה צהובה, במחיר זול משמעותית, מאשר, הגבינה המסורתית, אליה הורגלנו בשנים עברו. גבינת עמק במשקל 200 גר’ נמכרת ב כ12.5 ₪ לעומת גבינה דומה של רמי לוי ושופרסל, הנמכרות, בסביבות 7 ₪.

גבינה במשקל 400 גר יבוא פרטי של הרשתות נמכר ב כ14-12 ₪. לעומת גבינת העמק במשקל 400 גר’ הנמכרת בכ24 ₪.

ובכול זאת, עדיין רבים מאוד מהצרכנים, ממשיכים לשלם עשרות אחוזים מיותרים ולא רוכשים את המוצר החלופי המתחרה, שהוא באחוז שומן זהה ובטעם מצויין.

גבינה צהובה היא דוגמא אך לא רק, כך מחיר הפסטה לסוגיו, יש פער בין מוצר ממותג לבין המתחרים בעשרות אחוזים(4.5 ₪. מול כ2.5) שימורים, טחינה גולמית, טיטולים, דגני בוקר, רסק עגבניות, רטבים, שמן לבישול, אורז, ובעצם מה לא?

אז מה בעצם נדרש מצרכן נבון? בעצם לא הרבה, המידע כיום, זורם מכיוונים שונים ללא הפסקה, אנחנו רק צריכים לסננן את המידע שחשוב לנו, ולהתאים אותו לצרכים שלנו. כך ניתן לרכוש את המבצעים שמצעים הרשתות השונות(לא תמיד הם באמת מבצעים) ולחלק את הקניה. לרכוש מוצרים מתחרים שמחירם נמוך יותר, לעבור על חומר פירסומי של הרשתות השונות, ולהחליף מידע עם חברים, שכנים ומשפחה. הגיעה הזמן לקנות חכם ולהפסיק להתלונן

נגישות